Geoblog.pl    syriatramping    Podróże    Syria, troszke Turcji i Jordanii 2010    podroz z Aleppo do Stambulu

podroz z Aleppo do Stambulu

Turcja
Turcja, Istambul

Wczorajcza podroz troszke nas wymeczyla, trwala coprawda tylko jakies 14 godzin, ale strasznie dlugo czekalismy na malenkim lotnisku, na ktorym zjedzenie obiadu to marzenie, nie wspominajac o kawiarence internetowej. Wyjechalismy z aleppo o 1215 busem do tureckiego Hatay, sprawnie przekroczylismy granice, w busie rozmawialismy z austriackim listonoszem, ktory tez podrozowal po Syrii, z dworca autobusowego wzielismy taxi na lotnisko, oddalone od miasta 25 km (35 TL). Na lotnisku bylismy o 17 i czekalismy do 2220 na wylot. Bylismy tam jedynymi turystyami, obsluga czestowala nas mandarynkami i milo sie usmiechala pocieszajac ze cheack in zacznie sie juz o 21. Samolot tureckich tanich linii Pegasus byl wypelniony na full, odstepy miedzy siedzeniami bardzo male, wiec niestety w samolocie nie dalo sie zdrzemnac.
Dolecielismy o polnocy na lotnisko oddalone o 45 km od miasta, naszczecie po kazdym przylocie kursuja tu regulanie autobusy liniowe Havas doworzace do centrum (13 TL). W centrum zmeczeni i glodni wpadlismy na czynnego maka (bylismy tam ok 0130, a tam zycie w pelni, otwarte sklepy, knajpy, mnostwo ludzi juz nam sie spodobal Stambul), Wzielismy taxi do hotelu, ktory znalezlismy w necie jeszcze w aleppo, pan z recejcji powiedzial ze niestety mozemy zostac tylko na jedna noc bo jest full (bylismy padnieci wiec zdecydowalismy sie zostac), hotel Sultan Inn bardz bardzo przyjemny czysciutkie pokoje z lodowka, tv, lazieneczka z goraca woda (a nie letnia jak w Syrii), rano sniadanko w formie bufetu, a co najfajniejsze na dachu taras z super widokiem na Blekitny Meczet. Ok 3 poszlismy spac, troszke zmartwieni ze musimy sie wyprowadzic z tak fajnego miasta juz o 11 rano.